2009-08-18

Vilken grej!

Cyklade Grenserittet för ett tag sedan. Hur kul som helst, förutom min tid som var usel. Trött från början.

Grenserittet är ett mtblopp som går mellan Strömstad och Halden. (Ni vet där Karl XII blev skjuten.) 6000 deltagare och rena rama Tour de France-publiken längs med banan. Jag har inte cyklat så många lopp i Sverige men jag tror inte att det finns något lopp som kan mäta sig med detta när det gäller antal deltagare och publik. Varför är det så? Jag vet inte, men det hade varit roligt att försöka göra ett mtblopp hälften så stort som detta. Undrar om det är någon klubb som vill försöka? Skicka mig ett mail eller skriv en kommentar i så fall, så kan vi ta upp kampen mot norrmännen.


Om det nu är så att det, både deltagarmässigt och publikmäsigt, inte finns så stort underlag i Sverige får vi väl låna lite av Norge. De verkar ju ha så det räcker och blir över.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Site Meter