2012-04-03

Silly Season?

Jag vet, silly season är ju när det är dags att köpa, sälja, byta eller behålla spelare och alla spelare placeras överallt av media. Jag tänkte göra precis som inredningsmänniskorna gjort med begreppet "stilrent", förvanska innebörden av uttrycket.

För mig är början eller precis innan en säsong minst lika silly som under transferfönstren. Det som är silly är att alla mediamänniskor och förståsigpåare spår framtiden i vilken serie det nu är som drar igång. Just nu är det fotbollens tur att spås. Att försöka spå utgången av allsvenskan eller superettan innan säsongen har startat är inte bara dumt utan i princip omöjligt. Det är så många variabler som spelar in och även om alla spelare skulle vara hela, alla planer tip top och alltid samma förutsättningar alltid så blir aldrig resultatet förutsägbart. Bara mer eller mindre sannolikt.

För oss marknadsföringsnördar är det roligare och mer förutsägbart hur respektive lags marknadsaktiviteter och varumärkesbyggande går till och fungerar. Men det är det inte så många som skriver. Men det finns undantag. Sport & Affärer har låtit göra en undersökning om vilka varumärken som är starkast 2012. Den finns att ladda på Sport & Affärers hemsida http://www.sportaffarer.se/

Intressant läsnig för den som är intresserad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Site Meter